Klachten en cliëntvertrouwenspersoon 18+

In de zorg hanteren wij volgens de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ). In deze wet worden eisen gesteld aan de cliëntvertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris.

Het kan soms lastig zijn om te praten over dingen waar je niet tevreden over bent. Natuurlijk willen wij dat je bij iemand terecht kunt om over je zorgen te kunnen praten. Daarom hebben wij een cliëntvertrouwenspersoon voor wanneer jij het vindt nodig te hebben.  

Wat doet de cliëntvertrouwenspersoon?

  • Luisteren naar jouw onvrede/klacht.
  • Helpen jouw klacht goed onder woorden te brengen.
  • Antwoord geven op jouw vragen.
  • Advies geven.
  • Samen zoeken naar een oplossing.

We hopen dat je met ondersteuning van de cliëntvertrouwenspersoon kunt komen tot een oplossing.

Mocht dat niet lukken, dan kun je terecht bij de klachtenfunctionaris.

Wat doet de klachtenfunctionaris?

Elke cliënt die een klacht heeft over de hulpverlening van Welfare kan bij onze klachtenfunctionaris terecht.

Een gesprek met deze persoon is geheim. Dat betekent dat de klachtenfunctionaris aan niemand vertelt waar jouw klacht over gaat. Behalve als jij dat zelf goed vindt. Een gesprek met de klachtenfunctionaris kost jou niets. Het is gratis.

Contactgegevens

Je kunt de klachtenfunctionaris van Welfare bereiken door het contactformulier in te vullen met als onderwerp ‘klacht’ of via info@welfarezorg.nl 

Geschillencommissie

Tevens is Welfare aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie. Hier kun je terecht wanneer de behandeling van jouw klacht/ontevredenheid niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Welfare is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg.